İstanbul'un Yeni Raylı Sistemi: Eyüpsultan - Bayrampaşa Tramvay Hattının Yapımı Sürüyor
16.12.2024 - Pazartesi 16:12İBB, Yenikapı - Atatürk Havalimanı Metro Sınırı, Yenikapı - Kirazlı Metro Çizgisi ve Haliç Tramvay Çizgisi entegrasyonuyla İstanbullulara konforlu ulaşım sunacak Eyüpsultan - Bayrampaşa Tramvay Hattı’nın üretimine devam ediyor. Şu anda yüzde 6'lık etabı tamamlanan projenin 2027 yılının birinci yarısında yolculu işletmeye alınması hedefleniyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Yenikapı - Atatürk Havalimanı Metro Çizgisi, Yenikapı - Kirazlı Metro Çizgisi ve Haliç Tramvay Çizgisi ile entegre olacak Eyüpsultan - Bayrampaşa Tramvay Sınırı'nın üretimine devam ediyor. Toplam uzunluğu 3,2 kilometre olan çizgi, 5 istasyon ve 7,45 dakika seyahat müddetiyle hizmet verecek. İBB, bu projeyle İstanbullulara daha konforlu bir ulaşım tecrübesi sunmayı hedefliyor.
İSTANBULLULARA AKTARMASIZ HİZMET
Hat, T5 Eminönü - Alibeyköy Tramvay Sınırı ile birlikte çalışacak. Ortak bir işletme olacak Eminönü - Alibeyköy ve Eyüpsultan - Bayrampaşa sınırları, Feshane ortak istasyonundan sonra iki başka güzargâh olarak ayrılacak. Bu sayede Eyüpsultan - Bayrampaşa raylı sistem sınırının da tamamlanmasıyla; Eminönü - Alibeyköy ve Eminönü - Bayrampaşa ortasında İstanbullulara aktarmasız hizmet sunulacak.
YÜZDE 6’LIK KISMI TAMAMLANDI
2027’de hizmete hazır hâle gelmesi planlanan sınır, şu anda yüzde 6 oranında tamamlandı.
Bayrampaşa Meydan İstasyonu bölgesinde hafriyat dayanak sistemlerinin imali devam ediyor. Şaftlarda kazık imalatı tamamlanmış, hafriyat çalışmaları da sürüyor.
Bayrampaşa İstasyonu bölgesi mobilizasyon işleri tamamlanmak üzere, hafriyat takviye imalatları bu ay başlayacak.
Projede hemzemin bölgede yapılacak yol ve altyapı deplase işleriyle şantiye mobilizasyonlarının tamamlanması sonrasında, Demirkapı ve Feshane İstasyonları arasındaki kısmın imal işlerine ise 2025 yılı sonu itibariyle başlanacak.
SÜREÇ NASIL İLERLEDİ?
İBB, 2022'de projeleri revize ederek 25 milyon Euro tasarruf sağladı. 2023 Şubat ayında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hattın fizibilite ve projelerini onayladı. 2024 Ocak ayında Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Başkanlığı, sınırı Kamu Yatırım Programı'na almadı.
İBB, 3 metro çizgisine entegrasyon sağlayan kıymetli bir raylı sistem çizgisi olması sebebiyle vakit kaybetmeden kendi öz kaynaklarıyla çizginin üretim ihale sürecini başlattı.
KAMU YATIRIM PROGRAMINA YİNE BAŞVURULDU
Hattın ihalesi 9 Şubat 2024’te yapılarak, Antaş Yapı A.Ş. ve Gelişim Altyapı San. Ve Tic. A.Ş. iş paydaşlığıyla 11 Şubat 2024’te mukavele imzalandı. 25 Mart 2024’te yer teslimi yapılarak çalışmalara başlanıldı. Sınırın Haziran 2024’te Kamu Yatırım Programı (Ka-Ya) Bilgi Sistemi’ne orta periyot girişleri yapılırken, Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Başkanlığı Kamu Yatırım Programına da tekrar başvuruldu.
ENTEGRE OLDUĞU HATLAR
Bayrampaşa İstasyonu: M1-A Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metro Hattı
M1-B Yenikapı – Kirazlı Metro Hattı
T4 – Topkapı - Mescid-i Selam Tramvay Hattı
Eyüpsultan İstasyonu: Vezneciler - Sultangazi Metro Hattı
Feshane İstasyonu: T5 - Eminönü - Alibeyköy Tramvay Hattı
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı