ING Türkiye ve KAGİDER'in araştırması, Kahramanmaraşlı kadın girişimci adayların eğitim ihtiyacına dikkat çekiyor
14.08.2024 - Çarşamba 14:36ING Türkiye ve KAGİDER iş birliğiyle zelzelenin akabinde Kahramanmaraş’ın yine kalkınmasına dayanak olmak gayesiyle “Kadın Girişimcilere Turuncu Destek” projesi hayata geçiriliyor. Sarsıntıdan etkilenen bayan üreticiler, teşebbüsçüler ve teşebbüsçü adaylarına yönelik gerçekleştirilen proje ile bayanlara eğitim ve mentorluk takviyesi sunuluyor.
Proje kapsamında, Kahramanmaraş’ta yaşayan bayanların iş gücüne iştirakini, teşebbüsçü olma potansiyellerini anlamak ve bu süreçteki gereksinimlerini belirlemek ismine Ipsos Türkiye iş birliğiyle bir araştırma yürütüldü. Araştırmaya katılanların yarısı teşebbüsçü bayanlardan öbür yarısı ise diğer bir işte çalışan, yakın vakitte işten ayrılan ya da iş arayan bayanlardan oluştu. Araştırmaya nazaran, her 3 teşebbüsçü adayı bayandan 2’si teşebbüsçü olmak için son 3 yılda en az bir kez adım attı. Girişimci adayı bayanların yüzde 35’i kendi işlerini kurmak için girişimcilik eğitimine gereksinim duyduğunu aktardı. Araştırma, teşebbüsçü bayanlara ve teşebbüsçü adaylarına sevdiği işi yapabilmenin motivasyon sağladığını gösterdi.
Toplumsal yatırımlarıyla bayanın güçlendirilmesini destekleyen ING Türkiye ve Türkiye Bayan Teşebbüsçüler Derneği (KAGİDER) iş birliğiyle zelzelenin akabinde Kahramanmaraş’ın tekrar kalkınmasına dayanak olmak hedefiyle “Kadın Girişimcilere Turuncu Destek” projesi hayata geçiriliyor. Zelzeleden etkilenen bayan üreticiler, teşebbüsçüler ve teşebbüsçü adaylarına yönelik gerçekleştirilen projede, bayanların eğitim ve mentorluk dayanakları ile üretim sürecine dahil olmalarına katkıda bulunulması ve toplumsal güçlenmeye takviye verilmesi amaçlanıyor. Proje kapsamında, Kahramanmaraş’ta yaşayan bayanların iş gücüne iştirakini, teşebbüsçü olma potansiyellerini anlamak ve bu süreçteki gereksinimlerini belirlemek ismine Ipsos Türkiye iş birliğiyle “Kahramanmaraşlı Bayanların İş Gücüne İştiraki ve Girişimcilik Potansiyelini Manaya Çalışması” isminde bir araştırma yürütüldü. Araştırma ile Kahramanmaraş’taki teşebbüsçü olan ya da olmak isteyen bayanların, finansal takviyenin yanı sıra, eğitim ve mentorluk dayanağına duyduğu gereksinime dikkat çekildi. ING Türkiye ve KAGİDER iş birliği ile Kahramanmaraş’ta hayata geçirilen “Kadın Girişimcilere Turuncu Destek” projesi kapsamında sağlanan eğitimler bu gereksinimlere nazaran tasarlandı.
Her 3 teşebbüsçü adayı bayandan 1’i girişimcilik eğitimine muhtaçlık duyuyor.
“Kahramanmaraşlı Bayanların İş Gücüne İştiraki ve Girişimcilik Potansiyelini Manaya Çalışması” araştırmasında yer alan bayanların yüzde 51’i kendi işi olan girişimcilerden, yüzde 25’i bir oburunun yanında çalışanlardan, yüzde 10’u yakın vakitte işten ayrılanlardan, yüzde 8’i ise iş arayanlardan oluştu. Teşebbüsü olan bayanların birden fazla girişimcilik ile ilgili en az bir eğitim aldığını belirtirken bilhassa finansal takviye, takım kurmak ve gerçek pazarları bulma konusunda eğitime muhtaçlık duyduklarını aktardı. Teşebbüsçü adayı bayanlar ise kendi işlerini kurmak için en çok gereksinim duydukları hususun sermaye olduğunu söylerken, bunu girişimcilik eğitimi takip etti. Teşebbüsçü adayı bayanların yüzde 35’i kendi işlerini kurmak için girişimcilik eğitimine gereksinim duyduğuna değindi. Gereksinim duyulan eğitim bahisleri ise finansal takviye sağlanmasına yönelik eğitimler ile mesleksel eğitimler olarak öne çıktı. Teşebbüsçü ve teşebbüsçü adayı bayanların büyük çoğunluğu eğitimlere katılmak istediklerini söyledi. Yüzde 83’ü özel bölüm tarafından verilecek eğitimlere iştirak göstermek istediğini beyan etti.
Girişimci bayanlara ve teşebbüsçü adaylarına sevdiği işi yapabilmek motivasyon sağlıyor.
Araştırma, Kahramanmaraşlı teşebbüsçü bayanları iş hayatı için motive eden en kıymetli ögenin “Kendi sevdiği işi yapmak” olduğunu ortaya çıkardı. Teşebbüsçü bayanların iş kurmaktaki ana motivasyonları sevdikleri, heyecan duydukları bir işi yapmak ve topluma yarar sağlamak olurken teşebbüsçü bayanların neredeyse hepsinin kendileri ile gurur duydukları ve kendileri için en düzgün kararı vermiş olduğunu düşündükleri gözlemlendi. Daha evvel iş kurmaya çalışmış ya da iş kurmak isteyen bayanlar da teşebbüsçü olmak istemelerinin temel nedenlerini para kazanmak ve birebir vakitte sevdiği işi yapabilmek olarak belirtti. Kendi işi olan bayanların işlerini kurma basamağında en çok zorlandıkları hususun, genel olarak maliyetler ve bilhassa iş yeri maliyetleri olduğuna dikkat çekildi.
Her 3 teşebbüsçü adayı bayandan 2’si teşebbüsçü olmak için son 3 yılda en az bir defa adım attı.
Araştırma, şimdi teşebbüsü olmayan bayanların yüzde 71’nin teşebbüsçü olmak için son 3 yılda en az bir defa adım attığını ortaya koydu. Teşebbüsçü olmak için adım atan bayanların, en çok zorlandıkları husus yüzde 67 oranıyla ekonomik nedenler olarak ön plana çıkarken, yüzde 15’i girişimcilik eğitimi ve deneyiminin eksikliğini, yüzde 11’i ise öteki bir işte çalışması nedeniyle teşebbüsçü olmakta zorluk yaşadığını belirtti.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı