İş yerinde stresi önlemenin 11 yolu

26.07.2024 - Cuma 14:12

Stres, bedenin güçlü yahut tehditkâr olarak algıladığı durumlara verdiği doğal bir tepkisidir. Gerilimin bireyin etrafındaki değişikliklere ahenk sağlaması gerektiğinde, zorluklar ya da belirsizliklerle karşılaştığında ortaya çıktığını belirten Anadolu Sıhhat Merkezi Hastanesi’nden Uzman Psikolog Ezgi Dokuzlu, “Özellikle iş yerinde; yoğunluk, baskı, meçhul rol ve beklentiler, güvensizlik, güç çalışma şartları, iş ömür istikrarının sağlanamaması üzere tesirler gerilimi artırır. Uzun müddetli iş gerilimi de baş ağrıları, uyku problemleri, motivasyon eksikliği, tükenmişlik, depresyon ve kardiyovasküler hastalıklar üzere sıhhat problemlerine yol açabilir” dedi.

 

Hem kişisel sıhhat hem de iş verimliliği açısından iş yeri kaynaklı gerilimi yönetebilmenin ve gerilime karşı güçlü olmanın kıymetli olduğunu paylaşan Anadolu Sıhhat Merkezi Hastanesi’nden Uzman Psikolog Ezgi Dokuzlu, “İş yerlerinde gerilim idaresi stratejileri uygulamak ve çalışanların sağlıklı bir iş hayat istikrarı kurmalarını desteklemek gerekir. İş hayatındaki herkes gerilimle çaba, iş yerinde bağlantı, verimli çalışma yolları ve vakit idaresi üzere hususlarda farkındalık kazanmalı” dedi.

 

Uzman Psikolog Ezgi Dokuzlu Tezel, iş gerilimi ile faal bir biçimde başa çıkabilmek için yapılması gerekenleri paylaştı:

 

  • Görev tarifine uygun çalışmak ve hayır diyebilmek: Kişilerin kendi misyon tarifini ve haklarını bilmesi, misyon tarifi dışındaki işlere hayır diyebilmesi iş yükünü hasebiyle iş gerilimini önlemeye yardımcı olur.
  • İş yerinde sağlanan dayanak ve eğitimler: İşverenlerin çalışanlarına gerilim idaresi eğitimleri sunması, esnek çalışma saatleri sağlaması ve sıhhat hizmetlerine erişimi kolaylaştırması değerli. İş yeri tabibi yahut psikoloğundan gerilimle uğraş için yardım alınabilmeli.
  • İş yerindeki bağlantı: İş yerinde açık bağlantının, takım çalışmasının ve net bilgilendirmenin olması gerilimin önlenmesine yardımcı olur. Yönetici ve çalışanlar ortasındaki verimli bağlantı, çalışanların gerilimle daha âlâ başa çıkmasını ve iş tatminini artırmasını dayanaklar.
  • Motivasyonu destekleyecek etkinlikler: Çalışanlar ve aileleri için yemek üzere etkinlikler planlamak; iş yerindeki bağlılığı, olumlu bağlantısı ve motivasyonu artırır. 
  • Zaman idaresi ve planlama: Günlük ve haftalık planlar yaparak iş yükünü yönetmek kolaylaşabilir. Yapılacakları husus unsur öncelik sırasına koymak ve gayeleri gözden geçirmek iş gerilimini azaltmaya yardımcı olur.
  • Verimli mola ve dinlenme: Yeterli ve verimli molalar vermek gerilimle başa çıkabilmek için olmazsa olmazdır. Mola ve iş saatleri net olarak belirlenmeli, kişi kendini yorgun hissetmese bile nizamlı olarak molaya çıkmayı alışkanlık haline getirmeli.
  • Yeterli uyku: Uykusuzluk; öfke idaresi, tahammülsüzlük, yorgun hissetme, dikkat kusurları ve iş kazaları üzere sonuçlar yaratabilir. Kaliteli ve verimli uyku günlük hayat kalitesini de tesirler.
  • Sosyal takviye: Kişinin ailesi yahut sevdikleri ile vakit geçirmesi iş gerilimini azaltarak, şahsî hayatında işten diğer kıymetli alanları olduğunu hatırlamasına yardımcı olur.
  • Hobiler ve kendine vakit ayırmak: Sevilen bir aktivite, hobi yahut planlanan bir yere gitmek iş kaynaklı gerilimle çabada daha güçlü olmayı sağlar.
  • Meditasyon ve nefes antrenmanları: Meditasyon ve nefes antrenmanları zihni sakinleştirmeye ve gerilimi yönetmeye yardımcı olur. Gün içerisinde kısa kısa nefes antrenmanları yapmak gerilimi denetim altında tutabilir.
  • Profesyonel dayanak almak: İş gerilimi ile çabada büyük zorluk yaşanıyorsa, uzun süren gerilim durumu varsa, günlük yaşama yansıyan huzursuzluk, karamsarlık, isteksizlik üzere faktörler varsa bir uzmanla görüşmek yararlı olur.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı